Donald R. Cressey tarafından ortaya koyulan Suistimal Üçgeni teorisi, bireyin yolsuzluk davranışına yönelmesine neden olan temel faktörler hakkında değerli bilgiler edinmemizi sağlar. Şirketler bu teorinin 3 ana unsuru olan baskı, fırsat ve rasyonelleşmenin etkileşimini anlayarak, etkili yöntemlerle şirket içi suistimale karşı önlem alabilirler.
1950'lerde sosyal psikolog Solomon Asch, "sosyal uyum" üzerine yapmış olduğu çalışmasında bireylerin doğruyu bilmelerine rağmen, onu savunmak yerine gruba uymayı seçtiklerini ortaya çıkardı.
Günümüzde kurumlardan sadece finansal hedeflerine ulaşmaları değil, aynı zamanda en üst düzeyde etik standartlarla faaliyet göstermeleri bekleniyor. Etik; artık popüler bir kelime olmaktan çıkıp, bir organizasyonun başarısı için hayati öneme sahip bir kavram haline geliyor.
Binlerce yıllık insanlık tarihi pek çok isyan, ihtilâl ve kaosla doludur. Bu zorlu dönemlerde insanların yaşananlara ya da dayatılanlara itiraz etmemeleri, hatta bazen birbirlerine destek olmaları, araştırmacılar için her zaman merak edilen bir konu olmuştur.
‘Suskunluk Sarmalı’ tam da bu temele dayanan bir teoridir...
Şirket ölçeği fark etmeksizin, kurumsal yönetim şeklini kabul eden her şirket 4 temel ilkeyi benimser; sorumluluk almak, şeffaf, adil ve hesap verebilir olmak. Bu 4 ilkenin merkezinde ise şirket değerleri ve etik kavramı yer almaktadır. Şirketler varlıklarını devam ettirmek için; ticari faaliyetlerini kârlı bir şekilde sürdürürken, içerisinde bulundukları sosyal ve...
Şirketinizden bağımsız bir etik ihbar ve yönetim hattı ile çalışanlarınız kimliklerini beyan etmeden fark ettikleri finansal riskleri ve suistimalleri kurumsal itibarınıza zarar vermeden bildirebilir. Remed Etikhat'la şirketinizde tarafsız ve bağımsız bir etik hat sistemini şimdi kurun.
Dünya ekonomisini ayakta tutan global şirketlerin artmasıyla birlikte; yeni iş modelleri ile büyüklüğü fark etmeksizin şirketlerin müşterinin yanında olmayı tercih eden organizasyon yapılarına dönüşmesi yeni bir insan kaynakları problemini de beraberinde getirdi.
Son günlerde tüm dünyayı etkisi altına alana korona virüs (Covid-19) salgını sadece bireyleri değil, şirketleri de etkilemiş durumda. Birçok şirket çalışanlarının sağlığını korumak için evden çalışma modeline geçince iç denetim süreçleri sekteye uğrayabilir.
Bir şirkette iş etiğine uyum sağlanabilmesi, yazılı etik kodlar sayesinde gerçekleşebilir. Etik şirket olmak ve etik çalışanlara sahip olmak, markanızın uzun vadeli olacağını ve dolayısıyla da daha çok müşteri tarafından tercih edilebileceğini göstermektedir.
Çalışanlar, şirketleri başarıya götüren en önemli unsurdur. Çalışanlarınız yaptıkları işte ne kadar mutlu olursa, iş akışınız o kadar verimli olur. Ancak çalışanların yaptıkları işte iyi olmaları için iş yerinde motive olmaları, kendilerini şirketlerine bağlı hissetmeleri, üretken olmaları ve etkili olmaları gerekir.
İnternet sitemizde deneyimlerinizi kişiselleştirmek amacıyla: Ziyaretçilerimizin, web sitemizdeki performanslarını, deneyimlerini, nasıl kullandıklarına dair bilgi almak; site trafiğini analiz etmek, ziyaretçilerimize kişiselleştirilmiş içerik göstermek için web sitemizde çerezler (cookies) kullanılmaktadır.
Çerez (cookies) ayarlarınızı yönetmek için “Tercihler” seçeneğine tıklayabilir, sitemizdeki çerezlerle ilgili detaylı bilgiler için ise Çerez Politikası’nı inceleyebilirsiniz.
Tercihler
Çerez, bir siteyi ziyaret ettiğinizde tarayıcınız aracılığıyla bilgisayarınıza veya mobil cihazınıza kaydedilen küçük boyutlu bir metin dosyasıdır. Çerezler bir sitenin daha verimli çalışmasının yanı sıra kişisel ihtiyaçlarınıza daha uygun ve hızlı bir ziyaret deneyimi yaşatmak için kişiselleştirilmiş sayfaların sunulabilmesine olanak vermektedir.
Çerezler sadece internet ortamındaki ziyaret geçmişinize dair bilgiler içermekte olup, bilgisayarınızda veya mobil cihazınızda depolanmış dosyalara dair herhangi bir bilgi toplamamaktadır.
Ziyaretlerde site kullanımına ilişkin bilgi toplamak için bazı çerezler kullanılmaktadır. Buradaki amacımız; web sitemizi ziyaret eden kullanıcıya kolaylık sağlamak ve işleyişi daha iyiye taşıyabilmektir.
Çerez süreçlerimize ilişkin bilgilendirmelere Çerez Politikası üzerinden erişebilir, web sitemizde yer verdiğimiz çerez kategorilerine ilişkin bilgileri aşağıda bulabilir ve kullanım tercihlerinizi seçebilirsiniz.
Web sitemizin doğru biçimde çalışması için zorunludur. Örneğin, kurum kimliği doğrulama, mevcut oturumunuz ile ilgili bilgilerin kaybolmaması gibi amaçlarla zorunlu çerezler kullanılmaktadır. Bu çerezler güvenlik ve doğrulama gibi amaçlar için kullanılmakta olup, oturum sonlandığında otomatikman silinmektedir. Herhangi bir pazarlama amacı doğrultusunda kullanılmamaktadır.
İnternet sitesi ziyaret ve trafiğini takip ve analiz etmemizi sağlar. Bu çerezler sayesinde internet sitesindeki alanlardan hangilerinin en fazla ya da en az ziyaret edildiği gibi bilgileri edinebilir, sitenin gerektiği gibi çalışıp çalışmadığının denetiminde ve alınan hataların tespitinde kullanabilir ve internet sitesinin trafiğini optimize edebiliriz.
_ga ile başlayan çerezler : Google Analytics tarafından sayfa görüntülenmelerini saymak ve depolamak için kullanılır.
_ym ile başlayan çerezler : Yandex Metrica tarafından sayfa görüntülenmelerini saymak ve depolamak için kullanılır.